In de periode 2008-2011 was ik bij Rotterdam Festivals betrokken bij diverse publieksonderzoeken. In 2008 schreef ik mee aan het vierjarenplan voor het onderdeel publieksontwikkeling. Samen met het hoofd publieksontwikkeling ontwierp ik een doelgroepenmodel op basis van de MOSAICanalyses die Elsbeth Meijjer maakte van het Rotterdamse Cultuurpubliek. In de periode daarna deed ik verschillende, meestal kwalitatieve onderzoeken, naar verschillende Rotterdamse cultuurdoelgroepen. Enkele producten van het Rotterdams Uitburo (dat viel onder Rotterdam Festivals), zoals de Uitagenda en de Uitmail, werden geëvalueerd met leden van deze verschillende doelgroepen. Ook voerden we meer algemeen onderzoek uit naar het cultuurbezoekgedrag van verschillende doelgroepen (o.a. door middel van Mystery Visits), om daarmee de RF-producten beter af te stemmen op hun wensen en behoeften, en om culturele instellingen in Rotterdam meer inzicht te geven in deze groepen. Een bijzonder onderzoek was ook dat naar de beleving van de Zomerfestivals in Rotterdam. Hierbij zetten we vaste bezoekers van deze festivals in om hun bezoekbeleving tijdens hun bezoek in kaart te brengen, o.a. door foto’s en filmpjes te maken. In onderzoeksworkshops met medewerkers van de festivals werd hun festivalbeleving vervolgens geanalyseerd. Doel was de festivals te helpen om de beleving in de toekomst te optimaliseren.