Vanaf eind 2016 was ik betrokken bij het ontwikkelen van een publiekssegmentatie op maat voor het Residentie Orkest, in samenwerking met Sara Oomen, die de data-analyse hiervoor uitvoert. Ook evalueerde ik begin 2017 drie nieuwe concertformats met bestaand en nieuw publiek: het gaat om Lazy Sunday, Close to Classics en Masterclassics.

In het najaar van 2013 voerde ik kwalitatief onderzoek uit naar de reactie van verschillende publieksgroepen op twee nieuwe concertformats van het Residentie Orkest: Symphonic Junction in het Paard van Troje en het Prinsjesdagconcert. De resultaten werden door het orkest gebruikt bij het evalueren en verder implementeren van de nieuwe richting die het hiermee is ingeslagen.

In de zomer van 2011 deed ik voor het Residentie Orkest al onderzoek naar het huidige en potentiële publiek. Het onderzoek bestond uit een analyse van klantendata en eerder uitgevoerd (publieks)onderzoek, een enquete onder bestellers van kaarten voor het Residentie Orkest in de Dr. Anton Philipszaal, analyse van de omvang en samenstelling van de markt in het verzorgingsgebied van het orkest en paneldiscussies met bezoekers en niet-bezoekers van het Residentie Orkest. Het eindrapport gaf antwoord op vragen als: welk publiek blijft geïnteresseerd in het bezoeken van klassieke concertformats in de Dr. Anton Philipszaal, is het bereik van dit publiek al optimaal of kan dit worden uitgebreid, welk publiek heeft behoefte aan nieuwe formats of locaties en is het mogelijk om ‘oud’ en ‘nieuw’ publiek te mengen? Het Residentie Orkest gebruikte de resultaten van het onderzoek als input voor het beleids- en marketingplan.